Pohyb: prostriedok proti starnutiu

| 12. 04. 2015 |

«Späť

Naše telo bolo stvorené na pohyb. Sedavý životný štýl zvyšuje riziko vzniku mnohých ochorení. Pravidelný pohyb je skvelou cestou k zlepšeniu zdravia a predĺženiu života. Pohyb je pre teba veľkým prínosom. Pravidelný pohyb zvyšuje silu svalov, zlepšuje prekrvenie a dodáva energiu. Podporuje dobrú náladu a zmierňuje depresiu. Chodenie po schodoch, práca v záhrade či aktívne hranie sa s deťmi sú spôsoby, ako si udržať fyzickú aktivitu. Ak však chceš zlepšiť svoj zdravotný stav, je potrebné, aby si mal pravidelný pohyb, napríklad plával, behal, bicykloval, poprípade praktizoval rýchlu chôdzu. Práve chôdza je výborná aktivita, ktorou je možné udržať si kondíciu a zároveň stráviť príjemný čas v prírode. Túto aktivitu je možné robiť kdekoľvek, kedykoľvek a v ktoromkoľvek veku.

Telesný pohyb, zdravie a kvalita života sú vzájomne úzko prepojené. Popri dýchaní, jedení a spánku je pohyb jednou z najpotrebnejších vecí v živote človeka.

Mnohí cvičia, aby získali svalovú silu, zlepšili svoj vzhľad, alebo si upravili hmotnosť. Cvičenie však pozitívne ovplyvňuje tiež viaceré systémy ľudského tela tým, že podporuje trávenie, prispieva k správnej funkcii kĺbov a zlepšuje mentálnu bystrosť. Pohyb zvyšuje životnú pohodu, znižuje krvný tlak, redukuje stres a prispieva k prevencii celého radu chronických ochorení, ako napríklad cukrovky 2. typu, infarktu či depresie. Vďaka nemu sa človek zároveň dostáva do spoločnosti, čím znižuje svoju sociálnu izoláciu.

Pohyb je možné rozdeliť do štyroch hlavných kategórií: budovanie vytrvalosti (chôdza, práca v záhrade atď.), budovanie sily (posilňovanie), budovanie rovnováhy (stoj na jednej nohe) a budovanie ohybnosti (strečing). Väčšina ľudí má tendenciu zamerať sa len na jeden druh cvičenia, prínosom však je pravidelné praktizovanie všetkých spomínaných typov pohybu. Ak si už dlhšie necvičil, s pohybovým programom začni až po tom, čo navštíviš svojho obvodného lekára.

Pri cvičení je najťažšie začať, no ak vydržíš cvičiť pravidelne, bude veľmi ťažké s tým prestať. Ľudia so sedavým spôsobom života, ktorí začali s pravidelnou pohybovou aktivitou, zaznamenávajú lepšiu mentálnu a telesnú pohodu a kvalitu života. Nikdy nie je neskoro začať s cvičením.

Aj ty to dokážeš! Jednoducho začni a užívaj si tú zmenu!

Dr. Emilian Dragomir, lekár, Madrid , Španielsko

 

You need to upgrade your Macromedia Flash Player! Get Macromedia Flash.