Na myšlienkach záleží

| 15. 07. 2015 |

«Späť

Duševné zdravie tvorí dôležitú súčasť nášho celkového zdravia. Ovplyvňuje spôsob, akým uvažujeme, cítime a konáme. Zohráva veľkú úlohu v našej schopnosti zvládať stres, vychádzať s ľuďmi okolo nás a žiť produktívne. Čo zlepšuje naše duševné zdravie? Správna strava, zdravý spánok a fyzická aktivita pozitívne vplývajú na činnosť mozgu. Naša emočná inteligencia je tiež veľmi úzko spätá s naším náboženským presvedčením. To, čomu veríme, ovplyvňuje rozvoj našich emócií a určuje spôsob, akým reagujeme na životné udalosti. Ďalší spôsob, ako zlepšiť svoje duševné zdravie, je osvojenie si pozitívneho životného postoja. Pozitívne ladení ľudia zakúšajú viacero blahodarných zdravotných účinkov, vrátane lepšieho duševného zdravia. Čo vám bráni skúsiť to? Myslite pozitívne!

Výskumy ukazujú, že pozitívne myslenie je viac než byť šťastný. Pozitívne myšlienky môžu dokonca vytvárať reálnu hodnotu v živote jednotlivca, a tak pomôcť pri budovaní zručností, ktoré sú trvácnejšie ako len samotný úsmev. Náš postoj dlhodobo vplýva na našu prácu, naše zdravie a život. Napríklad, negatívne myšlienky obmedzujú našu myseľ a bránia nám rozpoznať iné dostupné možnosti. A naopak, pozitívne myslenie rozširuje naše povedomie o viacerých možnostiach a umožňuje, aby sa myseľ zaoberala aj inými alternatívami. Jeden z prínosov, ktoré pozitívne myslenie poskytuje, je zlepšená schopnosť budovať zručnosti a vytvárať zdroje. Ak je teda pozitívne myslenie užitočné pre lepšie docenenie života ako celku, ako si ho môžeme osvojiť?

Dávame vám do pozornosti tri spôsoby:

Duchovné stíšenia: Podľa výskumov majú ľudia, ktorí sa každý deň modlia, v porovnaní s ostatnými viac pozitívnych myšlienok.
Zdravá strava: Dôležité živiny, ako sú omega-3 mastné kyseliny, vláknina a vitamíny skupiny B, majú schopnosť zlepšiť náladu. Stabilizujú hladinu cukru v krvi a zlepšujú aktivitu neuroprenášačov a nervových buniek.
Telesný pohyb: Pri cvičení sa vylučujú tzv. beta-endorfíny, ktoré vytvárajú vnútorný pocit pohody a odstraňujú pocity napätia a stresu.

Inšpirované slová znejú: „Všetko, čo je pravdivé, počestné, spravodlivé, mravne čisté, ľúbe, ak je nejaká cnosť, či nejaká chvála, o tom premýšľajte." Filipanom 4,8. Tvorca ľudskej mysle nám dáva návod, ako ju pozitívne používať. Čo takto skúsiť to a začať myslieť pozitívne už dnes?

Dr. Jan-Harry Cabungcal, vedecký pracovník v oblasti neurológie, Lausanne, Švajčiarsko

 

You need to upgrade your Macromedia Flash Player! Get Macromedia Flash.