Nádej pri depresii

| 16. 09. 2015 |

«Späť

Depresia je vážny stav, ktorý postihuje viac ako 350 miliónov ľudí na celom svete. Trauma, strata milovanej osoby, problematický vzťah či akákoľvek iná stresujúca situácia dokáže urýchliť epizódu depresie. Syndrómy depresie môžu zahŕňať stavy ako neustály smútok, nedostatok vášne, ťažkosti s uvažovaním, pocity viny, nepokojný spánok a nedostatok energie. Cítite sa aj vy takto väčšinu svojho času? Nezúfajte, existuje cesta von! Predovšetkým je potrebné priznať si, že máme problém. Vyhľadajme odbornú pomoc a odhodlajme sa ku zmene. Praktizovaním niekoľkých zdravotných praktík sa dá skutočne dosiahnuť zmena. Zdravá strava, pravidelné cvičenie či vďačný duch, dokážu podporiť naše zdravie. Získajme späť svoj šťastný život!
Začať sa dá už dnes!

Depresia predstavuje závažný, komplikovaný a stále rozšírenejší stav, ktorý vplýva na ľudí každého veku, rasy, náboženstva a spoločenského postavenia. Depresia nepostihuje len mozog, má dopad na celé telo. Ovplyvňuje spôsob ako jeme, spíme, čo si o sebe myslíme a čo si myslíme o veciach okolo nás.

Depresia nie je známkou osobnej slabosti. Zahŕňa kombináciu genetických, biochemických, environmentálnych a psychologických faktorov. Ak sa jej nevenuje včasná odborná pozornosť, môže pretrvávať týždne, mesiace, ba až roky.

Cítili ste sa v poslednom čase smutní, utrápení alebo prázdni? Alebo vás prestalo baviť to, čo ste si predtým užívali? Medzi ďalšie symptómy patrí nezvyčajná únava, strata chuti a nespavosť. Ak je to váš prípad, už ďalej nečakajte ani chvíľu a vyhľadajte odbornú pomoc! V liečbe depresie sa zmeny v životospráve ukázali ako jednoduché a účinné nástroje. Dokonca, ak aj potrebujete lekárske ošetrenie, tieto zmeny pomôžu vášmu procesu rekonvalescencie. V prípadoch miernej depresie sa môže praktizovanie zmien v životospráve osvedčiť ako dostatočné opatrenie.

Ukázalo sa, že v prípade liečby stavov miernej depresie je pravidelná fyzická aktivita rovnako účinná ako niektoré bežne užívané lieky. Cvičenie nielen, že stimuluje chemické látky v mozgu, napríklad serotonín a endorfíny, ktoré nám pomáhajú cítiť sa dobre, ale tiež prebúdza rast nových buniek a tvorbu nových mozgových spojení. 30-minútová chôdza praktizovaná 3-5 krát do týždňa dokáže zmeniť veľmi veľa.

Duch vďačnosti a chvály rovnako pomôže prekonať depresívne stavy. Bez ohľadu na to, v akej situácii sa nachádzame, je tu stále nádej!

Dr. Dan Chilel Pineda, lekár, Penela, Portugalsko

 

You need to upgrade your Macromedia Flash Player! Get Macromedia Flash.