MUDr. Igor Bukovský, PhD. (05.03.2008)

| 05. 03. 2008 |

«Späť

5. 3. sme sa stretli v Klube zdravia s MUDr. Igorom Bukovským. Tento raz dal priestor účastníkom, aby sa mohli pýtať na to, čo ich najviac zaujíma. A tak sa večer niesol v duchu otázok a odpovedí. Kto chcel, napisal svoju otázku na papier a MUDr. Bukovský na všetky povedal svoj názor. Vyberáme aspoň niektoré z nich:

Stravovanie podľa krvných skupín - krvná skupina je prítomnosť molekúl istého typu v krvinkách. Podľa toho existuje veľké množstvo krvných skupín, ktoré nie sú zatriedené len podľa AB systému, ale aj podľa Rh systému a ďalších. To, čo zjeme, ide do čreva, aby sa to tam rozložilo na molekuly ľudkého tela a to až tak univerzálne, že už nevieme povedať, z čoho to pochádzalo. Krvinky nesmú prísť do kontaktu s potravou: črevo nie je sterilné, kým krvné riečište áno. Ako teda to, čo zjeme môže ovplyvniť krvinky? A keď tých krvných skupín je ešte asi 30 ďalších, prečo sa neberú do úvahy aj tie ďalšie? Prečo by jedlo malo ovplyvňovať len 1 typ krvnej skupiny? Ľudia si doplnia rôzne informácie a tak to napíšu do rôznych článkov alebo knihy. Stravovanie podľa krvných skupín je filozofia.

Znížená funkcia štítnej žľazy - ak je to z autoimúnneho ochorenia, stravou sa to nedá ovplyvniť. Treba skúsiť zlepšiť črevnú flóru probiotikami.

Delená strava - je to prvý krok k disciplíne, v tom je jej plus. Na delenej strave nikto nevydrží dlhodobo 15-20 rokov a chcel by sa tak stravovať celý život. Nie, človek najprv schudne, ale najneskôr po 2 - 3 rokoch sa vráti späť k pôvodnému stravovaniu a opäť priberie.

Ľanové semeno - je potravina. Ak niekoho nepreháňa či nenafukuje, môže sa jesť denne do 4 lyžičiek. Nemali by ho konzumovať tehotné ženy, tie radšej ľanový olej.

Cukor - štatistiky hovoria, že priemerne zjeme 35 lyžičiek cukru denne, viete si to predstavit?! Pozor na výrobky z bielej múky, bielu ryžu - podporujú vznik rakoviny pažeráka, hrubého čreva. Biela múka a výrobky z nej, aj zemiaky - podporujú vznik cukrovky.

Diétna soľ - časť sodíka (40%) je nahradená draslíkom - tá je už lepšia. Keď obsahuje KCl - menej viaže vodu. Dobrá pri vysokom tlaku krvi, dostať ju v lekárňach.

Ďalšie otázky ohľadne sóje, Aloe vera, mladého jačmeňa, Chlorelly či Golden Yacca - odporúčal navštíviť stránku www.akv.sk.

To, čo sa naučíme jesť medzi 2 - 5 rokom života, jeme radšej celý život (niekto ovocie, niekto zeleninu).
Najviac škodlivých látok je v tukovom tkanive, nie v krvi!

You need to upgrade your Macromedia Flash Player! Get Macromedia Flash.